שלומי אמונים ו'דגל' סגרו על דיל: אלעד תמורת בית שמש

המהדורה המרכזית 2 Comment on שלומי אמונים ו'דגל' סגרו על דיל: אלעד תמורת בית שמש

שלומי אמונים וחסידות בעלזא חתמו על תמיכה במועמד דגל התורה לראשות העיר בית שמש, תמורת תמיכת 'דגל' בישראל פרוש מועמד אגו"י באלעד. בסיעה המרכזית באגודת ישראל מתנערים מההסכם ודורשים את הסרת הווטו מזייברט. איתי גדסי ואבי רבינא ב'מהדורה המרכזית' עם כל הפרטים על הדרמה הפוליטית

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה פוליטית: סיעת שלומי אמונים וחסידות בעלזא חתמו עם 'דגל התורה' על הסכם תמיכה במועמד שמואל גרינברג, לראשות העיר בית שמש. תמורת תמיכת 'דגל התורה' בישראל פרוש לראשות העיר באלעד.הסכם בין שלומי אמונים ודגל התורה

בטקס החתימה נכחו, מלבד ח"כ גפני ונציגי דגל במועצת העיר בית שמש, אף יו"ר שלומי אמונים השר מאיר פרוש. מי שלא חתמו הם חסידויות גור וויזניץ' בבית שמש, ששוות ביחד כמנדט במועצת העיר. הסיבה לאי החתימה היא הסכסוך בין הסיעות בתוך אגודת ישראל, בין 'הסיעה המרכזית' ל'שלומי אמונים', כפי שפרסמנו בעבר.

פרשננו איתי גדסי מוסיף כי בתמורה, דגל התורה אמורה לתמוך בישראל פרוש לראשות העיר אלעד. אם כי נראה שהחתימה על אלעד לא תתבצע עד הרגע האחרון כדי לא לטרוק את הדלת בפניו של דרעי במשא ומתן מול דגל התורה. גדסי מציין כי ישנה השפעה ישירה לשיתוף הפעולה בין דגל התורה לאגודת ישראל – השפעה בדמות הסרת הוטו ממועמד אגודת ישראל לראשות העיר בבני ברק, חנוך זייברט, וקירוב לבבות.

השר גולדקנוף וסגה״ש טסלר הודיעו רשמית לפרוש: ההסכמים שלך עם דגל באלעד ובית שמש לא מחייבים אותנו. מדובר בהפרה בין שותפים לסיעה ומהלך חד צדדי על כל ההשלכות. לדבריהם: "בלי הסרת הוטו מזייברט לא נתמוך לא בבית שמש ולא באלעד".

ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן התראיינו הפרשנים אבי רבינא ואיתי גדסי שהתייחסו להסכם המסעיר . גדסי: "ברגעים אלו נחתם על חלק ב' בהסכם בין דגל התורה ושלומי אמונים על תמיכה בישראל פרוש לראשות העיר באלעד. המפלגות עדיין מכחישות אבל על פי הגורמים הבכירים עימם שוחחתי ההסכם נחתם. ויזניץ עדיין לא הודיעו על תמיכה בפרוש באלעד וזה יכול להיות משמעותי מאוד".

אבי רבינא: "חברי מועצת גדולי התורה נטו לקיים את ההסכם עם ש"ס באלעד. אבל הגר"ד לנדו החליט לתמוך בפרוש. גפני מעדיף לא להיכנס בין ה'גדולים' ולכן הוא שלח את ח"כ אשר לחתום מול פרוש. לאחר שתמיכת דגל בפרוש מובטחת, מתחיל המירוץ מי יסגור ראשון דיל ארצי עם מפלגה נוספת. דרעי ינסה לפרק את אגודה מבפנים ע"י הסכם עם ויזניץ וגור. הערכה שלי שכרגע ינסו להוריד את הווטו מזייברט ולשנות את מנגנוני השליטה בעירייה".

לדבריהם: "אם דרעי יצליח לכבוש את אלעד זה יהיה הישג ענק. אבל בלי בני ברק או אשדוד זה יהיה כישלון גדול".

האזינו



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אין סיכוי לגרינברג בלי הסיעה המרכזית והסיעה המאוחדת לקבל את ראשות העיר

  2. 1

    מדהים ומקומם להיווכח שכל הבחירות עוסקות אך ורק בג'ובים ואינטרסים אישיים.
    אין מי שדואג לציבור השקוף.
    רק משתמשים בציבור לצורך הבחירות.